러브액츄얼리 (14) - Bay City Rollers의 Bye bye baby

배워서 남주자

Daniel(리암니슨) 아내의 장례식에서 장면입니다.

영상과 함께 노래가 나오는데, 괜히 찡한 장면이죠.

 

Daniel

조와 나는 이 순간을 위해서 많은 준비를 했습니다.

Jo and I had a lot of time to prepare for this moment. Some of her requests,

 

이를테면 그녀의 요청 중 어떤 건 장례식에 제 상대로 클라우디아 쉬퍼를 데려오라는 거였죠.

for instance, that I should bring Claudia Schiffer as my date to the funeral,

 

난 그녀가 내가 무시하길 바랬다고 확신했어요. 그렇지만 다른것에 대해선 아주 확실했죠

I was confident she expected me to ignore. But others she was pretty damn clear about.


그녀가 처음에 그런 말을 했을 때, 난 말했어요, "내가 죽지 않는 한 못해". 그러자 그녀는 말했죠 "아니야, 내가 죽으면"

When she first mentioned what's about to happen, I said, "Over my dead body." And she said, "No, Daniel, over mine.“


그리고 보통때와 같이 내 사랑하는 여인.. 샘의 엄마가 옳았습니다.

And as usual, my darling girl... and Sam's darling mum was right.


그래서 그녀는 여러분께 마지막 작별인사를 하려고 합니다 나를 통해서가 아니라,확실히 ,영원히 멋지게, Bay City Rollers 의 불후의 명곡을 통해..

So she's going to say her final farewell to you not through me but, inevitably, ever so coolly, through the immortal genius of the Bay City Rollers.

 

Bay City Rollers의 Bye bye baby 

If you hate me after what I say Can't put it off any longer.

내가 말한 후에 네가 날 미워해도 더 이상 미룰 수 없어. 

 

I just gotta tell her anyway.

어쨌든 그녀에게 말해야 해

 

Bye bye baby, baby goodbye (Bye baby, baby bye bye) Bye bye baby,

안녕 베이비 잘가

 

Don't make me cry (Bye baby, baby bye bye)

날 울게 하지 마

 

You're the one girl in town I'd marry Girl, 

너는 마을에서 내가 결혼하고 싶은 여자야.

 

I'd marry you now if I were free I wish it could be 

내가 자유롭다면 너와 지금 결혼하고 싶어

 

I could love you but why begin it 

너를 사랑할 수 있지만 시작할 수는 없어. 

 

Cause there ain't any future in it She's got me but I'm not free so

왜냐면 미래가 없기 때문에 그녀는 나를 소유하지만 나는 자유가 없어

 

Bye bye baby, baby goodbye (Bye baby, baby bye bye) Bye bye baby, don't make me cry (Bye baby, baby bye bye)

 

Wish I never had known you better  

내가 너를 잘 몰랐더라면 좋았을 걸.

 

Wish I knew you before I met her 

내가 그녀를 만나기 전에 너를 알았다면 좋았을 걸

 

Gee, how good it would be for me.

아이구. 그게 내게 좋을껄

 

Should have told her that I can't linger.

내가 더 망설일 수 없음을 그녀에게 말했어야 했는데

 

There's a wedding ring on my finger She's got me but I'm not free so

이제 내 손가락에는 결혼반지가 있어. 그녀는 나를 소유하지만 나는 자유가 없어

 

Bye bye baby, baby goodbye (Bye baby, baby bye bye) Bye bye baby, don't make me cry (Bye baby, baby bye bye) (Bye baby, baby bye bye) (Bye baby, baby bye bye) Baby, bye bye (bye baby, baby bye bye) Baby, bye bye (bye baby, baby bye bye) Baby, bye bye (bye baby, baby bye bye) Baby, bye bye (bye baby, baby bye bye) Bye bye baby, baby goodbye (Bye baby, baby bye bye) Bye bye baby, don't make me cry (Bye baby, baby bye bye)

반응형

'영어노트 > 러브액츄얼리' 카테고리의 다른 글

러브액츄얼리 (16)  (1) 2021.01.22
러브액츄얼리 (15)  (2) 2021.01.21
러브액츄얼리 (13)  (2) 2021.01.19
러브액츄얼리 (12)  (4) 2021.01.18
러브액츄얼리 (11)  (8) 2021.01.16